söndag 3 februari 2013

Söndag - Superbowl Sunday, Funday :)

Idag så ska jag städa undan lite, inte så mycket då vi kör Yardgames innan själva superbowl :) Men åtminstone badrum och sånt :D Sen är det dags att göra lite mat åt oss alla! Enkel Spaggeti o Köttfärssås...ser fram emot dagen, kommer bli trevligt med lita goda vänner och fint väder :D

Gårdagen...

Jag åkte till svärmor och var där vid 10, hon var såklart inte klar så jag satt och väntade ett tag :D Sen drog vi iväg, först till Ulta´s där jag spenderade alldeles för mycket pengar...men det var 20% av hela beloppet så sparade typ 30 dollar, då kan ni ju räkna ut hur mycket jag spenderade!!! ;) Vi gick över till Macy´s efter det, dom hade Red Day, så hade man rött på sig så fick man automatiskt 20% där också...jag hade väl inte tänkt att köpa nåt, men svärmor säger...vad letar du efter till Bröloppet ??? Ja nån klänning eller tunika liknande ...så vi började leta, jag såg en med en gång - den bara skrek på mig :D Så vi gick och kollade, 79 dollar :O Nä men va fan inte ens med 20% så kändes det som jag hade råd med det - då säger hon, ja men det går ju bra, jag betalar :D resten av min julklapp uppenbarligen :) Nä men oj så fint - så den blev det :D En tunika/klänning i Svart och Rosa :D Jättefin - perfekt med ett par tights och stövlar eller kängor :D Den var så där perfekt skuren så boobisarna ploppar ut och resten ser riktigt slankt ut :D :D:D Ingen Spongebob Squarepants alltså ;) Hon kom på att hon ville hitta nåt som Brad kunde matche mig med så vi gick på jakt efter en skjorta och slips - det blev en jättenygg silkig grå skjorta med en rosa slips, det hittade vi förstås på JC Pennys. Vi kom ifrån Orchard vid 13 tiden och skulle åka till Costco....Inte en enda jäkla parkeringsplats på hela den gigantiska perkeringsplatsen!!!!!!!!!!!!! Vi tittade på varandra och skakade på huvudet - Nä inget är så nödvändigt så vi var tvungna att ha det igår :D Så vi sket i det!!
Jag lämnade Svärföräldrarna vid strax före 14, åkte och tankade och tog en sväng till Total Beverage, var hemma innan 15 - en öl i solen på uteplatsen fick det bli, blev faktiskt 2 innan det började bli för kallt :D

Vi kollade lite basket, CSU Rams college basket ...väldigt spännande.... sen lagade jag middag och vi kollade på en helt värdelös skräckis film - Hostel :) Jag var helt säker på jag sett den, det kan hända jag gjort men jag måste somnat 5 minuter in den gången - Så jävla kass! Förstår inte vad Quentin Tarantino tänkte när han satte sitt namn på den ???!!! WTF???!! Vi kollade på nåt annat efter det kommer inte ens ihåg vad?! Brad somnade snabbt, jag inte långt efter :) Det här med att sova så mycket är inte en amerikanisering jag gillar...får fixa det! Mitt problem är att jag somnar om jag sätter mig framför tv´n och det inte är nåt intressant, alltså av ren tristess :D Men man vänjer kroppen vid sömn..så nu är jag van vid att somna vid 22- 23 och gå upp kl 6-7 - sjukt, det brukade vara lyx för mig, att sova 7-8 timmar - 5 var bra :D Men nä nu är jag helt slut som en äkta amerikan som behöver 10 timmars sömn för att överleva dagen......:D Usch vad jag inte gillar denna förändring :)

Nä nu ska jag ta och dricka upp mitt kaffe, se om min man ska göra mig frukost, och sen ta Bode på promenad innan fixning av hus får påbörjas :D

Ha en fantastiskt fin Söndag och Go Ravens & eller 49ers - spelar ingen större roll för mig :D


Gosiga killar


Idag blev jag väckt, kl 6.55, alltså sent, av att hela rummet var rosa...fantastiskt, jag sprang upp och försökte snabba på Bodes mat, men blev något sen, missade det mesta av den fantastisk himlen - detta är bara resterna :D
 







3 kommentarer:

  1. haha välkommen till min värld:) Fast glädjande nog kan jag berättta om en undersökning som säger att folk som sover färre än sex sju timmar eller mer än 10 lever betydligt kortare än dem som sover 7-8 timmar per dygn. de lider dessutom oftare av hjärt o kärlsjukdommar fettma och diabetes...fast om man ser till majoriteten av den amerikanska befolkningen så kanske den undersökningen är ute och cyklar?

    SvaraRadera
  2. Ok så betyder detta att jag kan fortsätta mitt för övriga ohälsosamma leverne då jag kommer leva betydligt längre pg a att jag sover mer???? Me Like :D

    SvaraRadera
  3. Japp så tolkar jag det och sover sover sover:)

    SvaraRadera