fredag 27 september 2013

Fredag - tack o lov!!!!!!!!!!

Önskar bara jag kunde slappat hela helgen men det går ju inte!! Morgondagen börjar tidigt med hundar som väcker en såklart, promenad vid Gov.Building, själv...puh! Hem och snabbt iväg till Kohl´s måste använda våra 90 dollar i Kohl´s Cash - hem och göra mig redo, iväg till Shaheens Fundraiser, hem kanske slappa en stund?!?! Sen iväg över till Michelle för lite grann partaj :) Brad vet jag inte när han kommer hem imorgon så planerar inte med honom för nåt!

Dagen idag började med att jag gick upp vid 5,40, Bode fick hämta tidningen, sen fick dom frukost...1 minuter senare insåg jag att det inte var nån idé att försöka dricka mitt kaffe i lugn o ro så paltade på mig kläder, regnar såklart och iväg på 45 minuters promenad...hem och försökte dricka mitt kaffe men då blir hundarna galna och vill leka och bara med varandra funkar ju inte så ...Nu sitter jag äntligen här med en kopp kallt kaffe...får nog göra mig en ny...:) Ska snart iväg till Grumpy Bob för ett par timmars jobb, sen direkt till Jerry - slutar 12 hos Bob och börjar 12.30 hos Jerry, måste tanka på vägen också...Jobbar till 17...Tack o lov så har jag bra svärföräldrar så dom kommer och plockar upp hundarna mitt på dagen och tar dom på lång promenad, sen kan jag plocka upp dom där - matade, rastade och klara, förhoppningsvis så låter dom mig bara ligga på soffan ikväll - tveksamt :) Tror jag får lite middag innan jag åker hem också ;)

Så igår åkte jag väl förberedd med alla kokböcker med mig, just in case :) Var på plats 11.15 och satte fart med en gång...började med att fixa brysselkål - 3 påsar som skulle rostas i ugnen! Sen skalade jag och skar upp Squash av 4 varianter, alla med hårt skal och fick in dom i ungen, sen vanlig Zucchini och squash med morötter och lök, in i ugnen! Sen fixade jag Spagetti Squash och gjorde en gratäng med den, Zucchini och ost m.m., stekte/grillade upp kyckling med grönsaker, gjorde Blomkålsris och blomkålsmos, fixade en Grönkåls sallad och en efterrätt på hallon och chokladkräm...Känns som jag glömt nåt men men...Var där ifrån vid 17.10 - hemma cid 17.30 och blev väl mottagen av svärmor och hundar - iväg på promenad sen åt vi middag ihop...

Efter svärmor gick så slängde jag mig på soffan, gårdagens premiär av CSI sen kollade jag på säsongspremiären av Greys anatomy 2 timmar - orgie av favo serier som Brad inte kollar på :D Sen gick vi o la oss....

Det var väl den dagen det! Mitt under tiden jag lagade maten hos Dr G så skickar hon mig ett meddelande -  jag tror att du kommer få jobba på kontoret varje tisdag - Öh ok! Det blir väl jättebra, men vi får nog fundera ut ett annat upplägg, finns inte en möjlighet att jag kan göra allt hon vill på en dag, kan ju inte börja förrän 12.30 normalt och dessutom hinna handla åt dom!!! Jag vill ju inte jobba till sena kvällen på torsdagar....Nä nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet igen :D Får fundera och ge henne ett förslag i helgen...

Nu måste jag göra mig redo och dra iväg - en jobbig och låååång dag framför mig!

Ha en fin Fredag (kväll)



Bode är så där glad över att Cooper nu kan hoppa upp i hans stol utan problem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar