lördag 28 september 2013

Lördag morgon...

Japp klockan är 9 och jag har hunnit med att ta hundarna på lång promenad, skypat med mamsen och druckit 2 koppar kaffe - måste fortfarande äta frukost...jag är så van vid att bli bortskämd på helgerna med frukosten serverad...men nä inte idag! Brad är fortfarande i Breckenridge så får väl hitta på nåt själv....

Hundarna tyckte eller ja åtminstone Cooper, att klockan 6 fick det minsann vara nog med sovandet! Jag och Bode hade nog kunnat ligga kvar i en timme till åtminstone...men nä det var bara att gå upp, fixa deras frukost och en kopp kaffe till mig - svinkallt var det i huset och ute, bara +1, ute alltså :) Dom vägrade att slappa lite så klockan 7 satt vi i bilen på väg till Government Building...Jag var inte glad alls, huvudet värkte och det var som sagt var svinkallt, solen hade precis kommit upp - men väl där så kändes det fantastiskt! Solen värmde kinderna och bergen med sina snötäckta toppar var helt klara, så härligt att ha ett sånt ställe bara 10 minuter bort :D










Så väl hemma igen så var huvudvärken borta och jag kände mig riktigt pigg ( tänker fortfarande inte erkänna att motionen spelar roll - nä det är den friska luften;) )

Hundarna är åtminstone lugna nu :)

Idag ska jag eventuellt orka ta mig till Kohl´s innan det är dags att åka till Ani´s carnival hos John o Shaheen, måste ju stödja ett litet barn som inte har rätt till medicinska hjälpmedel som skulle göra livet så mycket bättre för henne och familjen! Tar med checkboken och donerar tror jag :D Ikväll blir det partaj hos Nick o Michelle, det ser jag fram emot :) Hoppas Brad inte är för trött och Bakis så han orkar komma med :) Igår ringde dom ifrån Breck, efter auktionen var klar, dom hade lyckats få iväg Sverige middagen för 500 Dollar i år!!!! Några av de som alltid kommer hade inte råd att betala, så dom ringde, bra på kanelen, och sa det att: Vi tar med efterrätt och sallad om vi får komma ändå :D Självklart så går ju det bra, egot gillar sånt, så nu blir vi 10 personer i år!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste hitta ett bra datum nu....

Gårdagen...ja jag åkte till Grumpy Bob, som var allt annat än grumpy! Vi slängde på oss kläder och åkte och hälsade på Dorothy på Rehab centret...usch sicket ställe - gjorde ont i hjärtat att se!!! Dorothy gjorde det inte ont att se, så pigg och glad hon verkade! Troligtvis får hon komma hem i nästa vecka så länge dom har ordentligt med hjälp! Bob och jag stannade en stund och sen åkte vi vidare till affären och hem efter det o fixade lite lunch! Jag åkte direkt därifrån till Jerry, hade 5 minuter till godo när jag parkerade! Hade ju inte ätit nåt så var vrålhungrig! Såklart hade Jerry redan ätit så det fick bli en Granola bar till lunch...igen! Fixade och donade lite, åkte och handlade och plockade undan lite till sen lämnade jag huset en aning tidigt och åkte till Svärföräldrarna för att hämta hundar - och få middag! Kom inte därifrån förrän klockan var närmre åtta så var bara att parkera mig i soffan med två trötta hundar när jag kom hem! Fick dra igång elektriska eldstaden för första gången i höst, det var bara 16 grader här inne när jag kom hem!

Jag måste försöka planera resten av middagarna för nästa vecka idag och sen kan jag slappna av resten av helgen! :)

Nu ska jag ta och aktivera ett stycke valp som fått nog med vila efter promenaden och vill busa! Sen äta frukost och fundera på resten av dagen...ett bra tag innan jag faktiskt gör nåt :D

Ha en fin Lördag ( kväll)

Projekt - Rädda Limequat  :D


Burrrr och detta var när vi kom hem från promenaden :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar