torsdag 12 september 2013

Holy water....

Tror aldrig dom sett så mycket vatten här I våra trakter :D Man kan ju som jämförelse säga att kommer ni från Götet ihåg den där översvämningen runt Mölndalsån för några år sen???!! Liknande här men i och med att vi är så nära bergen så rinner vattnet neråt i otroliga hastigheter!! Jag försöker för glatta livet få tag på Dr Gina, har inte hennes privata nummer, för att säga att jag inte kan ta mig över Platte River med min låga bil :) Får jag inte tag på henne måste jag försöka ta mig igenom då?? Eller ska jag räkna med att hon förstår när hon hör och ser mina medelanden?? Jag vet ju inte hur det ser ut exakt där dom bor, men med tanke på att området omkring mig ser ut så här så kanske det får vara värt att verka som en kass människa, tills jag kan förklara mig :D


 Japp, inte så trevligt när man kör en näst in till nedsänkt bil med dåliga däck!!! Igår när jag åkte hem från Jerry´s så såg jag två bilar få vattenplaning!! Folk kör som idioter även i sånt här väder...jag menar två på en sträcka av kanske 3 km ....helt galet! Bara tacksam att jag var på tillräckligt avstånd!

Skit, att jag inte får tag på nån...hatar att vara en sån som bara inte dyker upp...Åh vad skönt nu fick jag tag på Kelly!!! Hon hade lämnat mitt medelande till Dr Gina - puh! Hörde just på nyheterna att Highway 7 på väg till Dr G är översvämmad också, så en jäkla tur! Nä jag lämnar inte huset nåt mer idag det är ett som är säkert! Regnet öser ner nu igen...hoppas mina grönsaker överlever...funderar på att gå ut och lägga nåt över dom??!!! Såg ok ut när jag kollade nyss men....

Så här ser gräsmattan ut, när regnet lugnade sig för en halvtimme :)

Vill ju inte behöva plocka tidigare än nödvändigt, nästa vecka ska det bli torrt och 27 grader igen :)
Huvudvärk från helvetet har jag idag också...måste vara detta sjuka väder!! Brad skickade just sms, dom släpper iväg eleverna från skolan nu - för farligt att ta sig därifrån :) Så antar att han kommer hem snart också :D

Helt galet!!! JA ja, snart blir det varmt och alldeles för torrt igen så man får passa på att njuta av 100% luftfuktighet medans man kan!

Så gårdagen, jag åkte till Jerry och nä han var på sunkigt humör fortfarande, man bara önskar att läkare kunde förstå att dom behöver lämna besked till folk...inte så mycket för Jerry´s skull men för min :D Jag åkte o hämtade lunch, sen skickade han iväg mig till Affären och hälften jag köpte var väl fel så det var ju inte så bra :) Sen rensade vi ut frysen och slängde massa skit...fortfarande rätt sur - så sen sa jag...ja men om jag inte kan byta ut den boneless turkey breast mot bone in turkey breast, så köper jag den av dig och åker o köper nytt på fredag ok??!!! Det verkade göra halvsusen i varje fall :D Griniga gubbar alltså ;)

Oj denna dagen bara försvinner, ena stunden måste jag leka med galen valp och nästa måste jag kolla källaren m.m för att se att vi inte läcker :D

Nä nu ska jag äta lite lunch tror jag och sen gå o duscha och sätta på mig nya myskläder ;) Härligt med en sån här dag ju.... Lite bilder från livet här i helgalet regn som inte verkar vilja ta slut :D

Ha en fin Torsdag (Kväll)







Va, gå ut där på den där våta gräsmattan, där man sjunker ner till magen?!?! :D










Uttråkad valp betyder hål i tröjan :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar