torsdag 5 september 2013

Torsdag och idag är det säsongs start för...

...våra Bronco´s - Football is Back :) Jag lär ju missa starten - skit att man ska jobba så sent på torsdagar...fast å andra sidan så är det nog så att de flesta Patienterna vill vara hemma till 18.30 också så kanske kanske man kan komma iväg hyfsat tidigt i varje fall :D Det får bli som det blir...Jag ska snart sätta igång Crockpoten med Köttfärsås så den är klar när jag kommer hem, sa till Brad att han får sätta igång Spagettin när jag skickar sms om att jag är på väg...Tror att Gibson kommer på middag om han inte är för sjuk :) Ska fixa lite Pizza sallad som kan stå o gotta till sig över dagen också! Så är middagen i varje fall klar....

Klockan är 9 och jag har hittills bara hunnit med leka med hundar, vattna, dricka mitt kaffe och skypa med mamma som just dragit ut en framtand :) Men tandläkaren hade ju fixat nåt provisoriskt så såg inte alls så kul ut som jag hoppats :D Annat var det när jag fixade mina tänder, dom slipade ner så jag bara hade två stumpar som framtänder...såg för jävligt ut och ont gjorde det med alla ilningar som jag hade i ca 2 veckor innan dom satte dit dom nya fina tänderna! Rätt glad mamma slipper det faktiskt! Hon är ju en aning räddare för tandläkaren än jag dessutom!

Så nu ska jag bara skriva färdigt här sen sätta igång med pizza sallad och sen köttfärsen - hinna läsa mitt script ett par gånger förhoppningsvis få in några fler siffror i MG prislistan och sen duscha, åka vägen förbi affären och sen jobba hos Dr G...

Vad gäller hundarna så var Bode en aning grinigare idag på morgonen, men inte alls så illa som tidigare :) Jag slängde på mig skor och mängder av myggspray och gick ut o vattnade / aktiverade hundar - idag blev det 15 minuter av konstant spring och lekande = 2 leriga hundar :D:D:D:D Försökte borsta av dom bäst jag kunde och sen dess har dom båda legat utslagna här inne! Perfekt!!! Ska bli väldigt skönt den dagen då jag kan säga till dom att gå ut och leka o jag får dricka mitt morgonkaffe framför nyheterna i lugn o ro ;) Just nu går det bara om jag går ut med dom...dom leker utan mig nu, men fortfarande inte helt självmant! Igår kväll fick jag fart på dom också...Lilla Cooper är som en Duracell kanin - han springer o hoppar tills han lägger av och bara däckar :D Naturligtvis kom Brad hem igår och satte igång att leka med dom, kl. 22 - vilket innebar att jag fick leka och busa med Cooper tills klockan var 23...sen däckade han till slut!

Men allt som allt så känns det som att dom börjar finna sina platser och lugna ner sig - väldigt skönt!!!

Gårdagen hos Jerry...Jag kom dit, han skickade iväg mig o handla lunch...kom tillbaks och vi skrev en shoppinglista sen drog jag iväg och handlade - kom tillbaks vid ca 14.30, Jerry sov som en stock! Jag tog hand om skräpet, "Diskade" all frukt jag köpt ( jo...i o med att han är så infektionskänslig så måste all frukt desinfekteras och det gör jag med diskmedel, så diskar frukten helt enkelt ) sen satte jag igång med deras middag, Köttfärslimpa som jag slängde in i ugnen vid 16.45, läste lite tidningar som låg på köksbordet och fick till slut väckt Jerry när jag skulle gå, han sov alltså hela eftermiddagen! Samtidigt kom frugan hans hem och jag hjälpte henne med lite paket hon hade fått...sen åkte jag hem! Japp det var den dagen!

Nu ska jag sätta fart här så ha en fin Torsdag ( kväll ) & Såklart: GO BRONCO`S GET REVENGE ON THE RAVENS - UNITED IN ORANGE :D:D:D:D











 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar