tisdag 24 september 2013

Tisdag och jösse vilken dag jag har framför mig....

Så klockan 11 ska jag vara hos Dr G och sätta fart med matlagningen, två måltider ska det göras och helst 1 dessert och 1 sallad - men kl 2.45 måste jag vara på kontoret och jobba där...Här gäller det att vara organiserad - tänk vad enkelt det hade vart om dom åt normal mat :D:D:D: Nä idag ska jag för första gången prova på Blomkål av 2 versioner - själv tycker jag ju blomkål är ett straff att äta så det är väldigt svårt att ens tänka sig hur det kan bli gott över huvud taget :D Blomkåls mos och blomkåls ris...Hua!
Har funderat och funderat på vad som är effektivast att göra så det får bli rätter med Blomkåls tillbehör båda - annars vet i fasen hur jag ska hinna! 4 timmar cirkus för allt...

Igår så åkte jag till Seniorcenter och jobbade där sen direkt till Jerry...Han hade bestämt att jag skulle laga nån form av Kalkongryta då han hade kalkon rester!! Jaha, men exakt vad vill ni ha, med ris, med nudlar, med pasta? Nä det vet jag inte..Nähä men vad sägs om Turkey Pot pie ?? Ja men det låter ju bra! Vad behöver vi till det! Jo pajdeg, morötter, lök, ärter, selleri, mjölk - typ! Ja men här har du pengar åk o handla! Så iväg åkte jag och inhandlade diverse saker på Target! Hem igen och satte fart...Han sa det att nä men koncentrera dig på maten så du hinner...Jag säger öh jag tror inte det tar mer än en timme att fixa allt - jo men fokusera på det nu! Ok...En timme senare var allt klart för att bara stoppa i ugnen! ( Fick dessutom extremt fina recensioner från Frugan som skickade mail och sa det var min bästa måltid hitills :D  ) Oj vad snabbt det gick säger Jerry...:) Så då kanske du kan åka och tanka också, ja men visst!!! Väl i bilen så hade Laura från Visiting Angels ringt och lämnat medelande så jag passade på att ringa upp - Kan du jobba torsdag och fredag?? Njae...Fredag skulle väl kanske gå men inte torsdag...10-12 - Ja men ok! Vad behöver du? Jo det är Bob ( Grumpy Bob ) - aha ja men självklart!

Har jag berättat det senaste om Grumpy´s ? Kommer inte ihåg, här får ni en uppdatering i varje fall! Jo Dorothy ramlade igen och bröt höftbenet - igen! In på sjukhus och sen in på Rehab...Bob´s dotter kommer till Bob och säger att hon hittat ett Rehab där dom kan bo ihop medans Dorothy repar sig - varpå Bob packar väskan och ger sig av med henne - hon kör in på en parkering och där inser han att det är ett Nursing home, av värsta sort! Dorothy är såklart inte där! Han får snabbt ringt upp Boss Brad som kommer springande som en riddare och fritar honom därifrån en dag senare! Väl hemma i huset så har redan barnen plockat ihop både det ena och andra och tagit med sig för att sälja av - Seriöst!!! Fasen vad skrämmande!! Och Ja jag förstår att dom var jäkligt trötta på Bob o Dot men det där är ju bara för mycket!! Kan sånt hända hemma i Sverige ens???!!! Värsta jag hört tror jag!!  Så nu är i varje fall stackars Bob hemma i huset och Dorothy är kvar på sjukhuset, är väl tveksamt om hon kan komma hem nåt mer....Bob behöver hjälp med matlagning och lite sånt - Jag kan ju inte säga nej så hej o hå, där la jag på lite mer stress på mina veckor!

För att inte snacka om hur mycket värre denna veckan blev...i o med att Brad är borta! Så nu fick jag ringt svärmor och frågat om dom kunde tänka sig att passa hundar lite mer - dom väljer just nu på två alternativ - Jag lämnar dom på torsdag vid lunch tid, kommer och hämtar dom när jag jobbat klart med maten hos Dr G, kommer tillbaks med hundarna vid 9 på morgonen och hämtar dom vid 17.30 på fredag eller: Jag lämnar dom på torsdag vid 12 och dom stannar över natten - sen lämnar dom hundarna här hemma nån gång under dagen efter 11 snåret :) Jag kan inte tänka mig att ha stackars vildvalpen i kenneln från 9-17.30 helt oacceptabelt!! Det längsta han nånsin vart där i är väl 5,5 timmar kanske! Så vi får väl se vad det blir! Jäkla tur man har svärföräldrarna så nära i varje fall!

Det löser sig nog...:)

Nu måste jag sätta igång med att planera hur jag ska lägga upp matlagningen och sen börja göra mig redo för att åka!!! Så ni får ha en fin Tisdag (kväll)

Vad jag är glad vi har en stor öppen trädgård just nu :)


God morgon!






2 kommentarer:

  1. Men gud!! Vad hemska barn!!!! Hopas det går bra idag, att göra blomkåls rin är superenkelt, du behöver bara en blender. Dock är det inte så gott att äta det som rester då det stiiinker. Kanske hacka upp grönsaker de kan själva woka? Eller Stoppa in i ugnen? Svårt det där eftersom grönsaker sällan är gott som rester. Jag gjorde en urgod dessert häromdagen. madelmjöl, ghee och lite vaniljpulver och lite lite maple syrup så det blev som smuldeg. In i ungen med blåbär och vips så han man blåbärs paj! Paleomg har massa gosaker också.
    Lycka till nu, skönt att valpen kan vara hos svärisarna!

    SvaraRadera
  2. Ja du fattar ju, klart man inte kan säga nej till stackars Bob heller!!! Ja det är just det som oroar mig mest med matlagningen...det ska vara helt klart för att bara värma upp - dom vill inte behöva göra nåt!!! Så jag måste göra blomkålsriset klart helt enkelt! Grönsaker i ugnen är vad dom kommer ha mestadels men dom behöver ju variation en av anledningarna till mig :D Hmm desserten lät ju smarrig - den får det bli nästa vecka kanske!! :D Hittade ett med mörk choklad och hallon som dom ska få denna veckan! :) Väldigt skönt hundarna kan vara där, Bode klarar ju sig men valpen....

    SvaraRadera