fredag 6 september 2013

FREEEDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oj så skönt det ska bli med helg!! Det här med att jobba med två saker och sen försöka lära sig ett nytt jobb samtidigt plus att ha en lite ettrig hundvalp och en sur vuxen hund är rätt tröttsamt :D

Fast Det blir bättre och bättre för varje dag, med hundarna alltså...Det där med att lära mig nytt jobb går väl sådär :) Igår gjorde jag ett antal misstag som inte var så poppis ;) Typ räknade fel och tog lite extra betalt från en kund ( men hon kommer ju in igen i nästa vecka så då får hon 10 dollar i kredit, så ingen större fara )  och sen sa jag ju saker som en inte stod i mitt script att jag skulle säga, varav Judy säger att det är väl ok och Jennie talar om för mig att det är helt fel....Jösses, vad ska man gå efter liksom??!!! Åh va fan föresten, om man inte kan få säga saker som man känner känns rätt, beroende på människan man pratar med - så kommer detta aldrig funka för mig :) Jag har aldrig vart nån som går efter manus nånstans varken på Svenska eller Engelska...Va fan spelar det för roll om jag säger att Dr Powell är fullbokad men att det finns en tid just kl 17.30 - istället för : Ja men kl 17.30 eller 18 kan han?!!???! Herre GUD!!!!!!!!!!!!!! Men nä inte fan fick jag sparken igår heller - Hur länge ska dom dra ut på det hela liksom?!?! Jag kan ju inte ge upp, finns ju bara inte :D

Dessutom fick jag en Paycheck till igår och en gratis behandling - så ju längre man kan mjölka kon eller vad är det man säger???!! :D

Jag var inte hemma förrän 19 igår så det var en lång dag, med massa stress och med känslan av att inte riktigt duga...Gillar inte den känslan!!! Men men idag ska jag till Jerry och då får jag känna precis tvärtom så....Vi ska till Sjukhuset i Lafayette idag, han har ett besök med kirurgen...troligtvis en magnetröntgen som förhoppningsvis inte visar nåt!! Han är nervös Jerry så får ha massa överseende med honom och bara vara glad att man kanske kan hålla humöret uppe på honom när vi är där!!! Ska börja tidigare så vi hinner stanna o äta lunch på vägen! Betyder förhoppningsvis att jag kan komma hem tidigare också, men inte säkert!

Så Broncos vann ordentligt igår, så det var en bra kväll!!! 7 Touchdowns av Manning...Gött! Det var en riktigt kul match men jag var helt slut så halvsov dom sista 5 minuterna , men då hade vi liksom redan vunnit så det kändes ok ( Tror faktiskt att Brad sov också ;) ) Matchen var en aning försenad då det var risk för Severe Lightning - så istället för att starta 18.40 så kom det nog inte igång förrän 19.15...

Så idag ska det bli APVARMT igen...sådär 37 grader ...Men på nyheterna i morse så sa dom att på måndag, då ska det bli svalare, bara 28-30 grader och resten av veckan ska det bara bli svalare o svalare - HALLELUJA!!! Äntligen!! Hoppas det blir svinkallt på nätterna också så myggen dör - för dom är helt galna, får minst 3-4 bett om dagen varav hälften är inomhus ( Jäkla hunddörr )!!!! 2 dödsfall av Westnile Viruset här i Colorado det senaste - har ingen lust att få det viruset även om jag inte tror jag skulle dö av det!

Så idag på morgonen var nog den bästa i Hundarnas relations status :) Vi gick ut och dom lekte som bara den....Bode sprang och jagade liten Cooper som sprang o gömde sig och sen gick till motattack - hur kul som helst, fram tills Bode trampade på nåt...Han lyfte tassen som han gör när han får en sticker ( ogräs med elaka små vassa frukter - ont som fan gör dom ) Jag kollade och försökte hitta en flis eller nåt men ingenting såg jag...Bode fortsatte som ingenting, tills han sprang i full galopp och slant rätt in i träpålen som håller upp taket ovanför vår altan...Jäklar vad han tjöt!!!!!!!!!!!!!!!! Och jäklar vad jag blev rädd!!! Trodde minst att han brutit foten!!! Han gnällde och kunde inte stå på foten och jag sprang dit och kollade, vred och tryckte samtidigt som jag klappade på stackarn - hur nu jag skulle kunna se om han brutit en fot eller inte - men inget uppenbart! Han haltade lite efter att han lugnat sig men verkar inte ha vart något allvarligare än en stukning eller så....:O Hua vad hemskt bara det känns!! Men sen efter vi gått in och han legat ner en stund och reste sig så haltade han igen...men nu inser jag att det är framtassen där han fick någon form av sticka som stör honom!!! Jag letar och letar men kan verkligen inte hitta nåt inget som sticker ut, inget som ser trasig ut och inte direkt svullet heller - så nu börjar jag tro att han måste trampat på en geting eller nåt???!! Han verkar ok för övrigt så kan väl inte vart något farligare??!! Blä vilken hönsmamma man är!!!

Ska kolla nu när han legat och vilat ett tag om han fortfarande haltar eller om det verkar bättre, Brad får kolla ordentligt när han kommer hem, för jag klarar inte av att göra nåt som gör ondare på Stackars Bode än nödvändigt!

Japp han haltar fortfarande men verkar inte göra ondare när jag trycker nånstans så måste vara nåt stick eller bett eller nåt...skit så ska man gå o vara orolig hela dagen också!

Nu ska jag ta och ta hand om disken från igår :) Och sen ta och göra mig redo för dagen!!

Ha en riktigt fin Fredag (kväll) och helg!!!!!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar