måndag 23 september 2013

Måndag och det regnar igen...

Inte bra alls! Men förhoppningsvis blir det inte så illa denna gången! Uppe i bergen kom det ner som snö så antar vi skippar höst och kör på vinter rakt av där uppe! Konstigt väder...

Själv vaknade jag av en våt hundtass i ansiktet...mmmm så gott :) kl var väl 5.40 så där så det var ju bara att gå upp!

Helgen blev inte alls som planerat...Brad hade ju så vansinnig huvudvärk och kände sig inte alls bra på hela lördagen så vi hoppade att åka till Jan och Gris partyt...själv var jag också trött och hade ingen större lust att vara social med okända - så passade mig utmärkt! Så istället så gick vi på vår promenad, åkte hem och åt lite...drog iväg och lämnade min bil på Discount Tires, åkte hem till svärisarna och väntade tills bilen var klar och jag hade nya fina däck - sen hem och Brad klippte gräset medans jag fixade mat! Vi åt middag och slängde på tv´n och sen vaknade jag där kl 2 på natten....Galet! Sömnproblem? Nä det är bara o sätta på tvn med nåt trist så sover jag som en gris! HATAR TV!!!

Så igår på morgonen så tog vi vår promenad, jag tvättade all tvätt medans football var på i bakgrunden...Brad rensade ut ett arkivskåp som jag bett honom om i två år, framför tv´n :D Jag plockade av frön från Marigold blommorna och vattnade där ute ( så onödigt det var känns det som nu ) Sen fixade jag middagen, Hasselbackspotatis med Pannbiff och sås :) Min nya leksak, min Kitchenaid, är ju fantastiskt bra :D Brad rev samtidigt ner all Humle där ute - och sen klippte jag honom...Han var igenbommad i näsan och nös konstant hela kvällen - Allergi?? Nja jag tror att han börjar bli förkyld blandat med allergier! Vi åt middag vid 6 tiden sen var det kvälls football ....Och japp sovdags :) Brad gick o la sig tidigt och då hade jag sovit middag så jag var skitpigg :D gick o la mig framåt midnatt efter ha glott på nån inrednings show i ett par timmar ;)

Denna veckan blir skum...Idag så är det Seniorcenter och sen Jerry, sen snabba ryck hem och fixa middag så vi är redo för Broncos kl 18.30 - imorgon blir det första matlagningen hos Dr G, minst en måltid ( två om jag inte behöver till kontoret ) , sallad och efterrätt för hela veckan - troligtvis åker jag direkt ifrån deras hus till kontoret och jobbar där hela eftermiddagen...sen på onsdag är det Jerry igen, sen hem och ta hundarna på promenad för då har Brad åkt till Breckenridge för sin konferens, han är inte hemma förrän på lördag igen! Torsdag får det bli avlämning av hundar hos Svärföräldrarna sen direkt till Dr G och laga 3-4 nya fulla måltider, kan ju inte vara där före 13 så förhoppningsvis är jag snabb - hem till svärisarna och hämta hundar ( förhoppningsvis kan jag lura till mig en middag och hundarna är förhoppningsvis redan promenerade ) Fredag blir det Jerry, hem på promenad och sen har jag troligtvis grann tjejerna på middag...Lördag är det Ani´s carnival på förmiddagen och sen partaj hos Nick o Michelle på kvällen - Fullt ös helt enkelt, känner mig helt utmattad redan! Sen måste jag ju ha vecko menyn klar på lördag morgon, inför nästa veckas middagar....Herrejösses vad har jag gett mig in på :D

Ja ja det blir nog bra :)

Nu ska jag aktivera ett stycke valp som försöker äta upp mina tofflor och sen äta frukost, duscha och iväg!!! Ha en fin Måndag (kväll)







Va fasen lek med mig då brorsan :D

Får väl tugga sönder den här leksaken då....



4 kommentarer:

  1. Ha en TV fri vecka!! Eller om ni vill se på typ football, skriv ner ett schema då tvn får vara på. Spel kanske inte är så dumt ändå??
    Hoppas din karl mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En TV Fri dag i varje fall kanske??? Nä det kanske finns nåt spel jag kan stå ut med :D Han nyser och halsen känns skrovlig, han säger allergier jag säger förkylning :)

      Radera
    2. Ja, men typ screenless wednesday :) jag gillar det konceptet och ska försöka införa det hos oss!

      Radera
    3. Japp det kanske funkar :) Ska ta upp det i nästa vecka - åtminstone ingen tv förrän nyheterna kl 21 :D:D:D

      Radera