lördag 21 september 2013

Hmmm konstig Lördagsmorgon :D

Hundarna är kolugna och dom har inte fått sin promenad ännu...har nog aldrig hänt förut :) Brad ligger på soffan med huvudvärk, hundarna har lagt sig tillrätta bredvid! Det är nog snarare jag som börja bli rastlös nu!!

Jag vaknade vid 5 men vägrade gå upp förrän 6.30, matade hundar och fick leka lite sen har dom vart hur lugna som helst...Jag var tvungen att få iväg shopping listan till Gina innan hon skulle iväg på morgonen så spenderade väl en timme med det till kaffe nr 1, sen skypade jag med mamma till kaffe nr 2 och nu väntar jag på att mina killar ska piggna till och vilja ge sig ut! Kanske får jag äta frukost själv först innan vi drar iväg, i vanliga fall äter vi när vi kommer tillbaks men det brukar ju liksom vara vid denna tiden så magen börjar kurra!!

Gårdagen spenderade jag med att finalisera min Veckomeny och få den godkänd - Menyn består av: Crockpot Revben med Blomkåls mos, Tilapia i ugnen med potatis och grönsaker, Bison oxe köttfärslimpa med Cajun Sötpotatis Pommes, Spagetti Squash med Zucchini och parmesan, Asiatiskt Curry kycklingspett med ris / blomkålsris och sen en dessert som borde räcka till 3 middagar, Mörkchoklad kräm och hallon i små sufflé formar och en stor bords sallad som dom kan äta till alla måltider! Efter jag var klar så var klockan massor och jag fick dra iväg till Jerry! Han var på strålande humör för en gång skull så vi drog iväg till Louisville för lite lunch och sen till Costco - efter det åkte vi hem och jag fixade iordning lite i medicinrummet och sen lagade vi middagen ihop! Japp, det verkar ha vart lösningen till humöret - vi lagar maten ihop helt enkelt! Så han talar om för mig vad han ska göra och vad vi behöver sen dirigerar han mig till olika uppdrag - Kalas! Och tiden går så mycket fortare när han är på bra humör! Jag åkte vid fem tiden och då var Brad redan klar med hundpromenaden så vi kunde sätta oss till rätta i sofforna där ute och njuta av det fina vädret! Vi drack ett par goda Gin o Tonics och sen fixade vi simpel mat till middag, grillkorv med pommes och Green Chili :D Det kyldes av rätt fort där ute så igår hade vi vår första höst eld på altanen! Härligt! Brad gick på toa / somnade på golvet där han legat och gosat med hundar :D Jag satt kvar där ute ett bra tag själv! Skönt avslut på en rätt stressig vecka!!

Idag ska vi så fort jag får fart på alla iväg på promenad sen antingen fixa nya däck till min bil eller bara fixa här ute på baksidan innan vi ska iväg till Jan på Helrostad ( i marken ) Gris partaj :D Vi ska lämna av hundarna hos svärföräldrarna då vi inte vet när vi kommer hem och vi inte vill låsa in Cooper i sin kennel för länge...Två fördelar med detta...1 vi kommer hem till ett tomt och tyst hus 2 vi blir inte väckta kl 6 imorgon bitti av hungriga hundar :D Ska faktiskt bli skönt med möjlig sovmorgon, även om jag troligtvis kommer vakna aptidigt som vanligt :D

Nä nu ska jag gå o kolla läget med de slappa, kanske får jag ta hundarna själv om Brads huvudvärk inte släppt...

Ha en fin Lördag (kväll)


Detta är vad båda hundarna förundrat undrade vad det var för nåt, det gjorde jag med - inte varje dag man ser en hel skola ha utomhus aktiviteter på schemat, en hel dag här borta :D

Cooper var trött och gick helt självmant in i sin kennel o la sig och sov en sväng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar