onsdag 25 september 2013

Onsdag och japp gårdagen blev hysterisk :)

Japp jag fick mig snabbt en lektion att jag måste vokalisera mina planer en gnutta bättre ( Detta är definitivt inte min starka sida, jag vet ) :D Jag kom till Dr G och hon hade tagit fram allt och tinat upp ALLT - skit! Jag hade inte ens med receptet till den smarriga köttfärslimpan och min plan gick genast totalt i stöpet! Tur man faktiskt har lite matlagnings talang! Så istället för min lugna dag med revben i Crockpoten, kyckling med grönsaker och 2 blomkåls tillbehör och under tiden detta fixades i ugnen m.m efterätt och sallad så blev det: Revben i crockpot, Köttfärslimpa, kyckling i 48 timmars marinad ( tills imorgon ) fisk i ugnen, sötpotatis pommes, potatis, Zucchini och sparris i ugnen - Jag hann verkligen inte med sallad eller efterrätt - kl 13.30 fick jag skicka ett sms till Gina och säga att jag kommer inte hinna med detta och hinna till kontoret för att jobba till 14.30 ( Hur hon tänkte där vet jag inte )  Hinner du till 15.15 blev svaret :D Öh japp om det är ok jag skippar blomkåls tillbehören och ni byter tillbehör till Pommes med revbenen och äter fisk imorgon - så får ni blomkåls mos till köttfärslimpan istället :D Ok! Jag hann preciiiiis kan jag säga, man kan ju inte lämna köket som ett bombnedslag och jag var faktiskt tvungen att äta nåt innan jag åkte :)  Jag kan ju säga att faktumet att jag inte hittar i köket och att receptet till min köttfärslimpa INTE fanns på nätet - gjorde mig en aning stressad :D Nu är ju mitt fotografiska minne ganska bra, så jag hade mer eller mindre koll på ingredienserna i limpan, bara några missar blev det och den såg fin ut så :D Du får sms´a och fråga om allt, öh ok, så imorgon ska jag skicka sms var 5:e minut bara för att :D

Fick ett sms på kvällen om att allt såg mumsigt ut och att nästa gång ska hon ta fram mer saker så det går snabbare, nog inte där problemet ligger, men tack :D:D:D

Puh! I vilket fall som helst så körde jag racerbil tillbaks in till stan och kontoret - jobbade där i ett par timmar och sen hem :) Tack o lov så lagade Brad middag igår :)

Jag vrickade till foten i förra veckan och det har vart lite ömt men ingen större fara och i helgen så gjorde jag samma sak med knät - av nån anledning så blev foten värre med knät så har idag bokat extra tid hos Dr G så hon kan utöva lite magi så det går över - igår efter att ha stått upp hela dagen så hade jag förbannat ont, just nu känns det ok ....Ska vara där 11.20 och sen blir det racerfart till McDonalds och inhandlande av lunch till Jerry sen till honom, äta lunch och iväg till RockCreek i Lafayette för hans ögon spruta :) Hem igen och fixa skräpet och middag till dom! Jag slutar 16.30 idag eftersom jag börjar tidigt. Det är ju tur för jag måste snabbt hem och ut med hundarna då Brad gett sig iväg mot de snöiga klippiga bergen!!

Morgondagen har vi löst genom att Svärmor kommer hit och Hundvaktar på eftermiddagen, sen går hon och jag på promenad när jag kommer hem - som tack ska hon få pannbiffs middag ;) Men hon får göra potatismoset medans hon väntar på mig :D Fredag så måste jag ju jobba från 9.45 redan, hos Grumpy Bob, så då hämtar svärföräldrarna upp hundarna här under eftermiddagen och tar hand om deras eftermiddags prommis och matning, sen kan jag bara åka och hämta upp dom där vid 17.30! Blir ju lysande!

Nä nu ska jag försöka författa ett mail till Dr G och vokalisera min plan för Imorgon :) Ikväll får det bli start av planering för nästa veckas meny!

Ni får ha en fin Onsdag (kväll)

Vadå bollar och leksaker...det här är ju vad som är bästast att leka med :D



God morgon :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar