måndag 30 september 2013

ÅHHH NEEEJJJ! Redan Måndag igen :)

Varför är helgerna så korta för, kände att en 4 dagars helg hade vart precis perfekt denna veckan - men, men :)

Så lördagen, jag och Michelle o Bella åkte iväg till Ani´s Carnival och genomled detta i ett antal timmar...Eller ja, Bella hade ju jättekul :D Jag mötte Brad i dörren på vägen ut mer eller mindre...Skönt för honom att han fick lite slapptid! Jag kom hem vid 17 tiden och vid 18.30 så knallade vi och hundarna över till Nick och Michelle! Väl på plats så var det eld som gällde, myggen ville mörda oss alla! Helt galet att dom inte dött efter kylknäppen som kom! Michelle hade gjort grymt god pulled pork och coleslaw...Hur gott och trevligt som helst!

Att vara så trött som jag var efter veckan som var och dricka massa alkohol kanske inte var den bästa blandningen, för vipps så kom ju saker fram som jag hade tänkt att inte ta upp - varpå lite tårar och annat kom fram, nu var det ju inte hela världen, bara en liten läxa till mig själv att antingen ifrågasätta saker med en gång dom händer, så dom inte poppar upp som gubben i lådan när man är minst anar det eller att helt enkelt inte dricka så mycket när man är helt utmattad :D Brad var inte inblandad denna gången :)  Ja ja, allt är väl och ingen större skada skedd.... Brad gick hem innan mig och jag knallade väl hem nån timme senare eller nåt, ingen aning kan ha vart 2 timmar :)

Hundarna var helt slut, Cooper hade lekt med Molly hela kvällen och Bode kunde inte slappna av han heller :) Så dom väckte oss inte förrän närmre kl 9 !!! Jag hade såklart huvudvärk från helvetet och mådde väl sådär, så Brad tog hundarna på promenad själv :) Medans jag proppade i mig ett par huvudvärkstabletter och försökte vakna till liv - skulle ju till Kohl´s och träffa svärmor där vid tolv så fick liksom fräscha till mig snabbt! Brads Bacon frukost och en dusch gjorde susen!

Shoppade en ny mopp, en sån där ångmopp, ett lakan set till till vår nya säng och lite handdukar m.m det hela gick på 55 dollar då jag hade 90 dollar i Kohl´s cash att göra slut på :D Svärmor var på uselt humör så vi stod på parkeringen rätt länge så hon fick vädra lite...Jag stannade till på Target och handlade korv och börd till vår lyx middag, Hel special :) Sen hem och soffan till Bronco´s och football hela eftermiddagen! Hundarna var som två klubbade sälar hela dagen så det var ju fantastiskt skönt att inte behöva underhålla Cooper hela tiden :)

Japp gårdagen går alltså inte till historien som nån speciellt aktiv eller spännande dag - men väldigt skönt!

Idag blir det som vanligt SeniorCenter och sen Jerry men som riktigt grädde på moset så blir det direkt iväg på SWEA möte hos Gun i Green Mountain - Ni anar inte hur jag längtar efter att inte vara med i styrelsen nästa år :) Har vart kul och nyttigt men det får vara nog med 2 år med sena kvällar!! Min dag blir alltså från 10.30 till säkert 22.30 - Usch! Och imorgon är det först matlagning, sen snabbt iväg och jobb på "kontoret" som gäller...

Nu ska jag försöka få tvättat en maskin innan jag måste iväg, äta frukost och duscha, det är väl det som hinns med :D

Ha en fin Måndag (kväll)

Molly och Cooper, helt slut efter maratonlek i timmar :D
 




Idag orkar dom leka lite igen :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar