tisdag 17 september 2013

Tisdag och solen skiner där ute :)


Idag så ska jag tvätta lite innan jag ska iväg till Thrive och jobba lite :) Jo jag ska fortsätta bara pränta in det simpla kontors sakerna så jag kan åtminstone hoppa in när det krisar, bra plan :) På torsdag blir det hem till Dr G och gå igenom vad o hur m.m Så antar att min nya karriär som Personlig Kock börjar i nästa vecka! Måste komma ihåg att fråga om Saker dom verkligen inte tycker om och sånt, jag menar Paleo är ju trevligt men dom förespråkar ju såna där äckliga saker som Grönkål :) Ber just nu Linnéa om lite råd också - hon har ju hållit på med Paleo av diverse strikta versioner! Ska faktiskt bli riktigt kul att göra nåt helt annat än vad jag är van vid att laga, planera måltider för en hel vecka och hitta på nytt o kul!! Snart kan jag ha en Paleo 3 rätters bjudning här, för dom jag känner som behöver special diet... :D:D:D 
Nu är diskussionen hur jag ska bli betald...ska jag bli anställd av företaget och tjäna 12 dollar i timmen? Få Kontanter och tjäna 10 i timmen? Eller ska jag fakturera från mitt företag??? Det ska vi prata om på Torsdag - vad tycker ni ?????

Behöver ett annat råd också...VIlket kaffe ska jag köpa till min nya Kaffemaskin? Vi fick ju med ett smakprov paket och hittills har jag duckit 3 som vart ok men inte perfekt?? Jag gillar starkt men inte bittert kaffe -  RÅD TACK?!!!!!

Gårdagen fick jag inte gjort mycket innan jobbet, mådde inte så bra - men framåt eftermiddagen var jag fit for fight igen, så måste vart nåt jag fått i mig som inte riktigt passade! Jerry var på gott humör, tror han gillade att vara gräsänkling och få klara sig lite själv :) Jag kom dit och han satt och åt lunch, Kalkon smörgåsar - vi kollade på nyheterna tillsammans och småpratade om Översvämningarna! Sen frågade jag vad han tänkt äta till middag - Kalkon smörgås var svaret! Nä men hörru sa jag, du kan äta kalkonsmörgås till lunch varje dag denna veckan om du vill men du får nog faktiskt äta nåt annat till middag :D Ja men jag är lat ju och vill vara lat nu när frugan är borta svarar han :) Ok sa jag vad har vi att leka med?! Jo jag tinade ju upp en "Steak" i går kanske man kunde göra en Swizz steak...Ja men visst säger jag, vad är det för nåt :D Det slutade med att jag fick upp J från stolen och vi lagade mat tillsammans! Såna enkla saker man kan göra för att liva upp en butter gubbe :D Jag åkte sen och hämtade upp lite medicin till honom - tillbaks och inventerade hans medicin rum och beställde hans Dialys saker för nästa månad! Sen fyllde jag i hans siffror inför Davita besöket imorgon och det var den dagen det :)

Kom hem och vi grillade lite Hamsteak ( only for You Kim ) och åt middag innan vi hamnade på soffan och Monday Night Football och nyheter! Japp spännande värre!

Nu ska jag gå och fixa tvätt nummer ett och stoppa i tvätt nummer två innan det är dags för lite frukost och dammsugaren - vi har stoppning från gosedjur och dylika hundleksaker ÖVERALLT! Vet ju att det kommer bli lika fullt av det igen med en gång, men skönt att få undan en del i varje fall :) Sen är det dags att åka och jobba!

Ni får ha en fantastisk Tisdag (kväll)


Vilket kaffe ska jag prova???!!



 

Undrar om jag kommer få Näckrosor här i...??
 
Ibland leker vi till o med ihop nu :)

Suddig bild tagen i farten när jag körde...förlåt :) Men Ser ni vattenmassorna? Detta är ett vanligt gräs fält här i närheten!! Minuten innan så hamnade jag i ett översvämmat hål - kom precis igenom med bilen!!! :)



2 kommentarer:

  1. Spännande med Paleo! Jag anmäler mig som provsmakare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lysande, precis vad jag hoppades du skulle säga :D

      Radera