onsdag 18 september 2013

Onsdag redan, fasen vad veckorna går snabbt...

Så mina mornar nu för tiden är istället för slapp framför tv nyheterna med Bode bredvid och datorn i knät - lekande med galen valp så han blir trött nog för att somna en stund!! :D I morse så tänkte jag att det är så här det måste vara när man får barn ( fast valptiden är ju såååå mycket kortare då ) Alla rutiner blir liksom förändrade och det där man som man eller åtminstone jag njuter av...morgonen i slapphetens tecken med långt kaffe mys med tystnad runt omkring är som bortblåst! Valpens tänder gör väl kanske en aning ondare och man blöder lite mer och får passa så han inte tuggar sönder ens nya möbler, och nån blöja är det ju inte tal om utan man får konstant springa ut med den lilla saken för att slippa olyckor! Men istället för år så pratar vi ju veckor med en valp...

Bara en reflektion :D

Idag ska jag iväg till Walmart innan jobbet, hundleksaker och nya treats - sen måste jag inhandla kaffe till min maskin...är ju svinjobbigt att använda tillbehöret för vanligt bryggkaffe - tar ju liksom bort hela idén med maskinen:) Sen blir det Jerry och lite lunch innan vi ska iväg till DaVita för sprutor och övrig koll på hans dialys saker...sen skräpet och eventuellt får jag fixa nån middag innan jag ska åka direkt in till stan för en liten Happy Hour med Linnéa och Anna-Karin! Vi har inte haft nån sen innan semestrar och annat i somras :O Katastrof ju! Fullspäckad dag...
Har faktiskt inte tänkt att göra nåt innan jag måste iväg, eller jo äta frukost och duscha o sånt men inget annat! Igår hann jag tvätta och ta hand om 4 maskiner tvätt och dammsög hela huset innan jag skulle iväg! Väl på Thrive så blev det en bra dag! Hade riktigt kul till o med, konstigt att när pressen släpper så känns det roligare! Troligtvis så blir schemat att jag jobbar på kontoret tisdagar och troligtvis hela torsdagarna hemma hos Doktorerna med matlagning! Kanske kanske att jag får lägga till en morgon innan Jerry för mat shoppingen också! Tja lutar mer o mer åt heltid med mina tre jobb :D I nästa vecka efter vi bestämt schemat för Dr G så måste jag lägga upp schemat för MG också...just nu har det fått hamna sist på priolistan, men det beror mest på Cooper faktiskt! Om nån vecka eller två så tror jag att han kommer ha lugnat sig en aning till så man faktiskt kan koncentrera sig igen - Ledsen mina MG kollegor att ni får vänta på de "nya" artiklarna :)

Brad var i full gång med att klippa gräset när jag kom hem igår...det tog honom ett bra tag då det både var blött och tjockt! Regnet gav gräsmattan ny energi kan man säga, så det växte väl nån decimeter på en vecka :D Han får köra en omgång till på lördag för att få det riktigt bra! efter han var klar med det så lagade han middag :) Efter middagen så tog han en snabbdusch innan vi satte oss framför tv´n och japp 5 minuter senare så sov han!! Äh fasen va tröttsamt det är...Ge fan i att jobba där ute när du kommer hem om det betyder att du ska somna på fem röda...Fast å andra sidan så spelar det nog ingen roll - han är ju lika trött ändå! Det är en jäkla tur han är ledig och pigg hela somrarna... ;) Jag spenderade kvällen med att bläddra på tv´n och leka med hund - innan jag gick o la mig!

Denna helgen ska vi åtminstone göra nåt så kanske det kan göra att han inte somnar kl 9 på lördag också ;)

Nä nu ska jag ta och äta lite och börja göra mig i ordning för dagen! Ha en fin Onsdag (kväll)





NO LEAVE THE STICK OUTSIDE!!! Resultat; Cooper 50 - Cia 1












´Dagens Skörd av diverse tomater!












2 kommentarer: