tisdag 3 september 2013

Tisdag och fullt ös på min extra ledig dag....

Av nån anledning så har jag fullt upp så fort jag är ledig...Valp hjälper inte till :D

Denna helgen har Bode vart jättebra med Cooper, kändes som att nu rättade det till sig...Men i morse blev jag igen väckt av elakt påhopp på liten irriterande valp igen...Puh - Och det finns bara en sak att göra för att få dom lite snällare...total utmattning av lekar och spring - och det går inte utan att jag är med såklart! Ja ja nu ligger dom båda och sover som små stockar och jag kan andas ut en sväng! Fasen att det skulle bli så här jobbigt för Bode, det trodde jag faktiskt inte! Eller jo jag trodde inte han skulle vara glad det första, men att det skulle gå lite snabbare hade jag nog inbillat mig...

Så vi har insett att Bode är väldigt enkel :) Han behöver sina två promenader varje dag och extra långa sådana på helgerna, sen är han liksom klar! Cooper är mer energisk :) Redan som 11 veckor klarar han samma längd på helgpromenader som Bode :) Vilket i sin tur såklart innebär att han kommer behöva mer på veckorna också...Just nu räcker det med springa efter bollar och leka, men det återstår väl att se hur det funkar när han blir lite större! Just nu är det i varje fall en jäkla tur jag inte jobbar på förmiddagarna - Cooper skulle nog äta sig ur sin kennel om han var fast där inne längre än några timmar :)

Så helgen gick väldigt fort, lördagen så var jag iväg och handlade medans Brad fixade lite här hemma inför söndagen...Vi fixade och donade här, jag fixade grekiska färsbiffar med en alldeles för stark Tzatsiki till, en vitlöksklyfta för mycket :) Vi satt ute medans hundarna lekte på rätt bra - kollade på lite tv och tidigt i säng! På morgonen drog vi iväg på promenad tidigt, jag satte bara igång Crockpoten med Skinkstekar för middagen och sen drog vi iväg! Kom tillbaks och vi satte fart med att städa undan lite och fixa med saker inför Footballs Draften :) Vips var klockan 13 och gästerna började droppa in! Vi hade 9 människor här och 6 hundar :D Det var ett konstant springande på dom alla 6, eller ja inte Bode kanske :) Vi körde på med draften, som jag lurat in Linnéa och Casey på - fast Casey var ju inte här, så stackars nybörjare Linnéa fick göra Caseys val också! Hon skötte sig väldigt bra måste jag säga :D Casey bör vara nöjd med hennes jobb! Det var en trevlig eftermiddag och en trevlig kväll med de som stannade kvar lite längre :)  Tack o lov ingen sån där hel natt som vi haft ibland utan huset var tomt, förutom på Kish när klockan var strax efter midnatt!! Såklart var det Susan o Gary som höll ut längst :)

Jag vaknade tidigt såklart, var uppe o matade hundar strax efter 6, Bode gick upp o la sig igen medans Cooper, som fantastiskt nog också var helt slut, la sig bredvid mig på soffan :) Jag gick ut och vattnade o lekte lite vid 8 5tiden, Brad kom upp vid 8.30 och vid 9.30 så drog vi iväg på promenad :) Bode sprang ner i vattnet och den lille orädde skiten Cooper rätt efter!!! Vi var rätt förvånade när vi såg att han satte igång o simmade som om det var allt han nånsin gjort :D Vi fortsatte promenaden efter det och åkte hem och åt frukost :) Båda hundarna var helt slut igår! Skön dag helt enkelt! :) Alla 4 låg vi o småglodde på tv tills det nästan var dags att åka till Svärföräldrarna för Labor day middag!!! Kom hem nån gång vid 20 tiden och slängde oss på soffan igen! Det var den helgen det :D

Nu ska jag försöka fixa en massa saker och se till att hundarna sköter sig m.m innan jag ska iväg på SWEA möte ikväll!!!

Ha en fin (Tisdag kväll)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar