fredag 21 september 2012

Fredag!!!!!!!!!! Äntligen!!!!

Idag kommer mamma :D:D:D:D Och hon landar rätt in i ett SWEA Party här hemma, Oktoberfest :)

Vaknade med menssmärtor från helvetet, men det känns bättre i o med att mamma har med sig ett gäng Treo i väskan :) Konstigt att man hinner glömma hur det känns när man inte har haft nån på så länge...måste vara kvinnligt, samma funktion som gör att man kan tänka sig föda barn igen efter första gången???!!!! Jag har ju dock väntat på att den ska komma igång men blev ändå lite förvånad :D Ja ja, inget kan få mitt humör att bli dåligt idag så hur lugnt som helst !!!!!

Gårdagen bestod av mega shopping på Worldmarket, försökte dessutom hitta ett par tyrolerhattar - men nä det fanns inte - enbart Halloween och julsaker överallt ....Va fasen liksom??!! På worldmarket shoppade jag loss på tyska saker till en förbannelse, fördelen är att jag är ju medlem så 10% på allt plus specialrabatt på massa andra saker - kostnad 54 dollar - så här ser det ut på köksbänken just nu:

Och då har jag även kylen full med mer korv och lite annat smarrigt :) Totalt handlade jag för 73 dollar igår - ganska ok för en stor fest tycker jag :)

Det var lite kul för på Worldmarket hade dom även gjort i ordning en Svensk hörna :) Kolla in detta:

Kanske inte ser så mycket ut för världen där hemma i Sverige men för att vara här - Wiiiiiiiiiiiiiiii :)

Jag åkte hem och packade upp och inväntade Linda, gjorde en sallad och tog upp skumpet från kylen där nere...Så när hon kom så korkade vi upp och fixade i ordning lite lunch!
Vi satt och babblade o fixade våra fötter till mer vin :) Linda gick väl hem nån gång vid 19...då fick jag ta Bode på Promenix, han var smått galen! Kom hem och värmde upp lite mat till mig! Sen satte vi oss i soffan och kollade X-factor, Brad hade Parent-teacher conference :) Det var den dagen det....

Kan inte riktigt fatta att det var sista gången vi hade en sån mys dag med gångavstånd imellan alltså :) Vi lär ha fler, men dom kommer bli mycket mer välplanerade och mer som pyamasparty!! ;)

Idag ska jag städa här nere, flytta lite stolar och annat, hoppas vi kan vara utomhus ganska länge...men det börjar bli kallt på kvällarna så vi får se!! Ta med varm tröja Linnéa :D Sen börja fixa i ordning allt så det bara är att köra ikväll!

Nä det är väl dags att sätta fart :) Imorgon är mamma här när jag vaknar :D

Ha en fantastisk Fredag (kväll) och helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar