torsdag 13 september 2012

Torsdag...

Min hund är galen!!! Han blir som förbytt när Brad åker iväg, han tar över som min pojkvän :) Igår så blev han smått galen framåt 2 tiden, efter att ha legat på mig o sovit hela morgonen! Brad kom hem och började packa, hund mer galen :) Vi gick på promenad efter Brad åkt, härlig lång promenad men Bode han drog och var allmänt bara jobbig, så ingen trevlig promenad alls!! Vi kom hem och han ville minsann ha sin mat just då...nä du får vänta...det var omöjligt han stod och skällde på mig tills jag gick med på hans krav...en riktig man helt enkelt :) Efter det lugnade han ner sig lite grann...tills vi skulle gå och lägga oss, då lägger han sig på mig, fastän han både har en egen säng och hela Brads sida att ligga på! Han skäller och morrar på varenda ljud och håller sin tass på mig hela tiden! Sprang upp och skällde ut i mörkret...Riktig vakthund! Till slut så somnade jag, vet inte om han gjorde det också men...klockan 6 väcker han mig genom att stå och skälla mig i ansiktet, han vill ha sin frukost! Till saken hör ju att jag ger honom frukost enbart på helgerna och då springer han direkt upp och lägger sig igen, men idag så vill han ha alla sina rutiner på en gång, så det var bara att sätta på sig kläder och ge sig ut - orkade inte med honom helt enkelt :) vi var ute i 40 minuter och nu ligger han ner bredvid mig och sover :S Jäkla hund!!!! Kan man ge hundar för mycket rutiner så dom liksom inte klarar av ombyten??

Annars igår så var det mysdag hela morgonen, vi gjorde ingenting, jag kollade på tv och Bode låg och gosade på mig....Jag åt lite lunch och efter det så fick jag faktiskt organiserat min garderob, bara smådetaljer kvar - Yeay!!! Brad kom som sagt var hem vid 15 tiden och packade ihop sig, jag hjälpte honom packa all Öl på bilen...massor av dom :)

Efter promenaden så slängde jag på mig joggingkläderna och slängde mig på soffan med en tidning...värmde upp mat efter det. Sen kollade jag på The X-Factor - GO BRITNEY SPEARS :) Jag hade ingen aning om vad jag hade att vänta mig aldrig sett x-factor förut...men det var ju riktigt underhållande och Britney var ju fantastiskt rolig :) Kollade lite nyheter efter det och sen ett avsnitt av CSI, bara 1 avsnitt kvar nu ...skit!!!

Ikväll ska Bode få vara hos farmor o farfar, han är ju så inrutad i sina rutiner så jag kan liksom inte flytta på hans mat och promenad vanor hur som helst :) Jag ska in till stan ganska tidigt på eftermiddagen och i o med att Linda kör hem så åker jag inte och hämtar Bode ikväll utan väntar tills i morgon bitti! Förhoppningsvis beter han sig bättre där :D:D:D:D Skönt att kanske få sova ut imorgon...Jag går ju upp vanlig tid på helgerna så kan va skönt att få vakna när jag vill imorgon, utan att bli väckt av den utsvultna besten :D

Annars idag ska jag fixa resten av garderoben, prata med mamma lite - nu kommer hon ju om en vecka :) sen göra mig i ordning för en eftermiddag i Denver och the Pour House pub med goa tjejer :)

Dags att äta lite så jag kan sätta fart sen :)

Ha en underbar Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar