onsdag 12 september 2012

Onsdag och det regnar :D:D:D:D

Underbart!!!! Vi behöver verkligen regnet här så keep it coming!!!!

Sitter i soffan med en fluffig filt över mina axlar, Bode ligger bredvid med den andra fluffiga filten, funderar på att tända en lampa men nä ska nog njuta av att solen inte stör skärmen istället :D Till o med kaffet smakar bättre idag!!! Och bara så ni vet, det är fantastiskt skönt att ha på långa joggingbyxor och använda varma tofflor när det vart över 30 grader varmt i 2 månader!! Skillnaden mellan när det börjar regna här och hemma i Sverige är ju gigantisk dessutom, framåt helgen ska vi få sol och sisådär 27 grader igen :) Så man blir inte så där: Nej nu börjar dom 6 månaderna av grått och regn  - utan mer Yes njuta av en regndag medans man kan :D Även vintrarna här är ju fantastiska, snöar en halvmeter, sen kommer solen och man sitter ute i t-shirt och mjuter av att höra snön smälta :) Vädret här är verkligen fantastiskt, mellan September och Juni :D

Igår fortsatte min orkeslösa känsla hela dagen...jag åkte och köpte hundmat och lite kuvert, hem och åt lite lunch...hängde in lite saker i garderoben, tvättade 3 halvfulla maskiner tvätt...lagade middag när Brad kom hem och sen  kollade vi på No Reservations, lite nyheter och sen somnade jag på soffan!! Min första känsla när jag vaknade idag är att jag känner mig piggare så hoppas det håller i sig!! Tror definitivt att det är hormoner som gör det...Kroppen ska ställa om sig till normalt igen efter att ha vart avstängd i över 2 år...

Idag ska jag njuta av regnet och passa på att fixa i garderoberna, jo jag vet jag har sagt det i 2 dagar men idag passar ju vädret perfekt för det, kanske motivationen kommer med det :D

Brad kommer hem tidigt idag för att packa sina grejer och packa bilen med allt dom ska ha med till Konferensen! kl 15.30 måste han åka igen och som sagt så blir han borta till Lördag :) Jag tänker mig ett par dagar av att strunta i o duscha, kamma de håriga benen istället för att raka dom :D Så länge är han ju dock inte borta men...inget jag måste göra i varje fall!!! Imorgon ska jag till stan på eftermiddagen, kanske måste duscha i varje fall, en liten träff med goa tjejer - det är det enda jag har planerat dessa dagar  :)

Nä jag undrar om jag ska ta och lyfta arslet från soffan och göra nåt vettigt?!?

Ha en fin Onsdag (kväll)

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med regn! Jag satt och drack kaffe på verandan, invirad i en filt och NJÖT av regnet! Har nog aldrig hänt förut. Det tog mig typ 2 månader att känna mig som mig själv igen när jag slutade med p-piller, allt var upp och ner innan. Du är välkommen över på lunch/middag/fika om du vill nu när du är ensam hemma!

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt underbart!!!! Underbart att sitta och njuta av den fräscha luften och smattret mot rutorna :)

    2 månader säger du, fy skjutton!!! Fast jag tror jag känner mig lite piggare idag så är det 2-3 dagar hit och dit så ska jag nog överleva, jäkligt jobbigt att inte ha nån energi bara!! Men idag ser jag fram emot en lång promenad i regnet :D

    Tack för inbjudan goaste du :D Vi ses ju imorgon eftermiddag också :) Ser jag fram emot...kanske fredag funkar för en liten fika också!!!! Ses imorgon och pratar mer :D

    SvaraRadera