onsdag 26 september 2012

Onsdag...

Så igår hade jag världens huvudvärk på morgonen...under dagen kände jag mig trött och bedrövlig, antog det var väderförändringen men nä, framåt eftermiddagen gjorde halsen ondare och ondare och näsan började kännas smått tät - Japp ny förkylning!! Eller kanske samma som blossat upp igen, fast förra gången hade jag inte ont i halsen, så nog en ny!! Så jäkla typiskt, mamma är här och vi har planerat shoppingdagar...jag orkade inte mer än en affär igår!! Idag får det bli Dayquill och förtränga eventuella symptom och bara köra på :) Så jäkla tröttsamt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi var och åt lunch med Farfar på Gala Gardens innan dess tog vi det ganska lugnt...vi kom hem och jag proppade i mig ett par Treo i förhoppning att jag skulle må prima efter det...nä det funkade sådär, kände mig bättre men inte bra! Så vi bestämde att vi åker bara till Sports Authority - det gick ju bra, shopping får en alltid att må bättre, speciellt när man hittar ett par North Face skor för 39,99 dollar och lite annat smått o gått!! Mamma fick också tag på ett par North Face skor, fast hennes var en aning dyrare :) lite tröjor, strumpor m.m :D Kul kul...Vi åkte tillbaks hem och försökte pigga upp oss med kaffe ( mamma har såklart vissa känningar hon också fast hon känner sig "bara" tät och lite trött )  Funkade sådär :) Brad kom hem och vi tog en öl, hjälpte bättre :D Orkade inte laga mat så Brad fick göra sig en macka till middag ...jag började nästan gråta för jag kände mig så kass som inte lagade mat till honom - huh?!?!?!?!?! WTF liksom - då är man sjuk :D Gick o la mig kl 22 och sov sådär hela natten, kände mig inte så värst bra när jag vaknade men nu efter en dubbeldos Treo och 2 koppar kaffe så börjar jag nog faktiskt piggna till :D Ska nog överleva dagens shoppingrunda utan problem :D

Imorgon planerar vi en dag Downtown, ska åka buss in och hem - ca 20 minuters bilresa till Bussen men ok...Svärmor vågar inte köra in till stan för det har hon aldrig gjort :D Brad vill inte in till stan och hämta oss på kvällen sen heller, utan kör hellre samma tid till en bussstation...Sicka dårar :D Men det blir bra, ska bli spännande att se hur bussen funkar här, har åkte spårvagn downtown men annars har jag aldrig åkt kommunalt här borta :D

Så som ni förstår så måste jag verkligen friskna till under dagen :D Dags fär lite frukost nu när mamma är klar med sitt jobbande för dagen, sen fräscha till oss, jag ska proppa i mig dayquill och sen iväg! Hellre hem tidigt och vila upp oss efter megashopping ;)

Ha en fin Onsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar