torsdag 6 september 2012

Torsdag Morgon...

Jag sitter med en filt runt mig!!! Fantastiskt :D:D:D:D Nog för att det ska bli 33 grader idag men just nu är det härligt småkallt!!!

Nåt annat som är härligt är att jag kan se ut ur våra fönster! Fick loss nästan alla insekts skärmar så jag kunde faktiskt tvätta så gott som alla fönster här nere, jag gjorde bara sönder en skärm, den till ytterdörren - oops! Idag tänkte jag mig åtminstone tvätta fönstren i kontoret, för där kan jag göra sönder skärmen utan att det gör nåt och att tvätta alla övriga fönster där uppe, där jag kommer åt utan att ta bort skärmen, Brad ska komma på en plan - jag säger bara att, helt ok men gör det snart :D När han kom hem igår satte han igång som en robot igen, jag sa nämligen att jag tyckte kanske vi skulle investera i nya Screen windows då dom är så smutsiga och äckliga...Brad tar skärmarna, slänger ut dom på gräset och börjar spola av dom med slangen, inget rengörings medel...sen satte han upp dom igen - förutom skärmdörren då ( den jag gjorde sönder ) som han försökte med och sen slängde i marken av ren frustration :D Jag antar det betyder inga nya skärmar :D Sen fortsatte han med att plocka ordning ute i trädgården, som en robot som sagt, inte ett ord och ser smått sur ut, som det var mitt fel att det var stökigt där ute ( det var lite sand på lite ställen efter barnens lek i helgen och det låg lite leksaker i sanden - alltså inget som normala människor ens ser ) Tur vi inte har barn om man säger så...Sen vek han ihop alla papplådor som kom med madrasserna vi beställt som också kom igår, väldigt aggressivt - det är Trash day idag så kanske bara det var därför - Jag ska fråga svärmor om det är en Rog grej :D

Oh måste tillägga att han sa att han minsann aldrig haft problem med att få loss skärmarna - dom här fönstren har garanterat aldrig blivit tvättade innan jag gjorde det efter jag flyttade in för ett år sen! Jag lyckades inte få loss alla skärmar sist, så för en del var det första gången dom blev tvättade under skärmarna! Tror han flyttade in här 2003.....tror inte han tagit loss nån av skärmarna sen dom åkte upp, inte konstigt han inte har haft problem med dom eller hur :D

Lite tvätt står på schemat idag också, kanske eventuellt dammsuga också, men jag har redan lite träningsvärk efter fönstertvätten igår, monstret kanske inte är det bästa att leka med idag :D:D

Kanske ska kolla med Linda vad hon ska göra idag istället, hennes "lediga" dag idag, åka och fixa fötterna kanske eller kanske bara hänga lite ? :)

Just nu ligger min hund o gosar på mig så då kan jag ju inte göra nåt, knappt skriva :) Så här ser vi ut just nu :


 

Nä nu ska jag ta o gå äta lite frukost och sen slänga i en tvätt och sen får jag se vad jag hittar på :D

Ha en härlig Torsdag (kväll)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar