tisdag 11 september 2012

Tisdag och 9/11 - 11 år sen...

Det är helt galet att det gått 11 år sen planen flög in i World Trade Center...Jag tror alla kommer ihåg exakt vad dom gjorde när man förstod vad som hänt! Jag vet att jag satt på jobbet och kollade aftonbladet och trodde först det var en olycka...tills plan nummer 2 kom...
Jag kommer ihåg att jag skrev ett mail till Linda för att kolla läget och sen spenderade jag hela eftermiddagen med att kolla olika nyheter, kom hem och kollade varenda nyhetskanal jag kunde hitta och det var många!!!! Det var en riktigt galen och skrämmande dag och vecka, för exakt 11 år sen!! All tv här idag visar olika minnesstunder och andra 9/11 inspirerade program...jag sitter nu och kollar CNN som har Obamas besök och tal, på Pentagon live...samtidigt som jag skriver här :)

Igår så hade jag noll energi, måste verkligen vara mens på gång!!! ( Eller så överansträngde jag mig alldeles för mycket i förra veckan ) Jag var i varje fall helt orkeslös, det var jobbigt att ta mig till Senior Center och jobba där, dom gamla irriterade mig med deras totala bortskämdhet, inte en tanke på att folk jobbar gratis för deras skull...( jag brukar kunna ignorera detta ) det var jobbigt att ens äta lunch när jag kom hem så det blev en skål med sallad överbliven från Söndagen...jag blev sittandes ett tag innan jag gick upp och skulle rensa i garderoben och byrån, men gud så jobbigt det var - på 2 timmar hann jag rensa byrålådorna och vika ihop allt där, bara underkläder och linnen och sånt tjaffs :D Brad kom hem och klippte gräset innan vi åt Hel special till middag! Efter maten så kollade vi lite fotboll och sen nån dokumentär om 9/11 - Jag somnade på soffan, vaknade till vid strax efter 22 och gick o la mig (Brad hade redan gått o lagt sig ) Ingen bra dag alls eller ja ingen effektiv dag i varje fall :)

Idag ska jag försöka vara lite mer effektiv, idag ska den stora garderoben bli rensad och fixad, jag måste till Petsmart och handla hundmat, kanske tar jag med Bode till hundparken innan fast han är ju lika energilös som jag, smittsamt? Måste tvätta lite så Brad har kläder med sig också, ska bli kallt i bergen!! Ska laga lite god mat också tänkte jag, då Brad åker i morgon så kan man ju anstränga sig lite kanske :) Bra med mer rester till mig för resten av veckan också ;)

Ja så mycket mer har jag väl inte att berätta idag...

Men ha en fin Tisdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar