söndag 16 september 2012

Söndag morgon :)

Dricker mitt morgonkaffe och sneglar på nyheterna...inte mycket nytt där inte!! Jag är väldigt tacksam över att ha ett annat språk och tillgång till nyheter världen runt, finns det nåt som verkligen stör mig här så är det vilka nyheter som visas på tv eller skrivs om i tidningarna! Värdelöst! Inte konstigt att folk tror på vad dom hört om nån extremgrupp och sen antar det gäller alla från den delen av världen - finns inga nyheter som visar andra sidan! Hade vart brottsligt nån annanstans i världen! När jag gick en kurs i Svenska på Komvux, svenska C...så skulle vi skriva en uppsats - artikel om nåt som störde oss och ta fram bra och dåligt och lämna slutsatser. Man skulle välja nåt som man verkligen kände passionerat för - Jag fick bara godkänt på kursen pg a att jag inte hade tillräckligt med saker som talade emot mina egna argument, källkritik! Inte bra nog för att kunna bli journalist hemma i Sverige! Tror inte nån har tagit en sån kurs som jobbar med nyheter här!

Det här är morgonens Headlines på nyheterna:
Venus the cat...Need I say more?!
 
Ja ja skit samma ville bara inflika min första tanke här på morgonen :D Jag har ju som sagt var lyxen att kunna stänga av och läsa Svenska nyheter istället :D

Har jag berättat att vi har en liten kanin som flyttat in i vår trädgård? Här har vi vilda små kaniner överallt, inte harar, kaniner! men att den lille skiten valt att ha våran baksida som sin bas är helt galet! När Bode ser den så börjar han jaga den som skjutton...en gång var det nära han fick den men annars är den lille saken alldeles för snabb :D Söt är den också, har försökt få en bild men han är liksom samma färg som allt annat så man måste gå mycket närmre och då sticker han så klart :) Han sitter just nu o glassar i sanden här bak, tuggar på lite Humle blad...Brad står i duschen nu så snart är Bode på väg ner - då är det slut på friden för den lille :D

Vi ska snart iväg på Promenad, samma ställe som igår! Football börjar kl 11 och vi behöver till Sports Authority innan dess! Så får bli snabba ryck! Jag måste ha ett par riktigt bra skor för våra promenader, några som håller vätan ute och  värmen inne, utan att vara för klumpiga och för varma - North Face here we come! Dom har "buy one get 50% off the second pair" - så bara åka o shoppa :)

Linnéa postade en så fin bild som hon tog på Bode och Nala från igår, hoppas det blev några fler bra för denna var såååå söt!!!!!!!!! Kompisar :


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra mig i ordning - Ha en underbar Söndag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar