måndag 24 september 2012

Måndag Morgon...

Mamma sitter mitt emot mig och grymtar o har sig över sin jobbdator...Jag sa ju till henne att lämna den hemma och faktiskt ha semester :D Fast hon sparar visst en massa semesterdagar så kanske inte så dumt i varje fall :)

Helgen sprang förbi :) började med Oktoberfest för Swea...det var trevligt även om vi inte var så många! Dom som kom gjorde hela festen lyckad ändå! Några ställde in och några blev sjuka i sista stund så kalaset gick lite back...men men så det går - bara 5 dollar ungefär så ingen katastrof! Tur jag bjöd in lite icke Sweor :D Det blev ju lite galet i och med att mamma kom mitt under kalaset och hon var sen! Det var tur jag hade lite hjälpredor som tog tag i maten :) Glömde ta massa bilder, belv bara två, så här har ni dom :D


Lördagen vaknade vi och gjorde oss i ordning för Dick´s 90 års kalas...vi stannade inte allt för länge...Hem och hämtade Bode och åkte vidare till Svärföräldrarna för middag där! Kom hem o la oss och slappade på sofforna :D Jag var dödstrött och somnade på soffan, mamma gick upp o la sig och då somnade Brad också :) Han väckte mig vid 23 och vi gick upp o la oss vi med!! Söndag -  Football Sunday :) Vi gick upp, tog på oss och åkte till Government building för lite morgon promenad...kom hem åt frukost, gjorde oss i ordning sen åkte jag o mamma till Walmart och Total Beverage - innan vi åkte hem igen för en heldag på soffan och Football...:D

Det var den helgen det, mamma behövde en lite lugn start, då hon känner av tidsskillnaden mer än sist...Men nu jäklar :D

Idag blir det Seniorcenter och sen lunch med Familjen Peer, vi ska ta en sväng i shoppingområdet nära lunchstället och sen hem igen! Imorgon blir det mer shopping och en lunch med Farfar :) Onsdag, om vädret tillåter tror jag blir en tripp upp i bergen för att se alla vackra färger då Asparna just nu är gyllene gula och fantastiska...Torsdag tror jag får bli en Denver dag med en happy hour :D Fredag åker mamma till Alamosa med Svärföräldrarna och är inte hemma igen förrän på Måndag eftermiddag! Och sen på onsdagen så åker vi till Salt Lake City för att hälsa på systrarna mina och syskonbarn :) Härligt värre! Efter det ska vi bara ta det lugnt den sista tiden, shoppa, umgås o sånt där annat viktigt :D

Så där har ni schemat om jag inte riktigt hinner med att uppdatera bloggen :D

Ha en fin Måndag och vecka :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar