onsdag 5 september 2012

Onsdag redan

Idag undrar jag mest lite av allt möjligt...Lite Hamlet varning igen :D

Så om jag nu talat om för min man att jag ska stå för maten för att känna mig lite mer självständig, ska jag då be om pengar när jag köpt saker på det kontot som inte är mat? Eller ska jag bara rent av shoppa upp för ungefär samma summa på kredit kortet? Som igår inhandlade jag: en köksmatta, Broncos kläder, solcells lampor till trädgården, rakblad till honom...m.m maten gick kanske på 60 dollar, kvittot var på 170 dollar...Tilläggas ska väl kanske att jag nu har ca 30 dollar kvar på det kontot :D Mer jobb tack :)

Sen undrar jag också, vad fasen har aborter och kvinnors val med ett presidentval och politik att göra? Borde inte den diskussionen bara spolas ner i toaletten? Ska människor verkligen välja president över såna åsikter? Hade jag fått rösta nu så hade jag med rent samvete inte kunnat rösta på nåt annat än Obama, spelar ingen roll huruvida jag hade tyckt att de republikanska åsikterna hade vart bättre ( nu gör just jag ju inte det ändå, men bara om ifall att )...men när hela diskussionen går ut på huruvida man ska göra abort olagligt även i fall av våldtäkt och incest, förbjuda preventivmedel i hälso försäkringarna och stoppa alla statliga donationer till Planned Parenthood ( det enda valet för många kvinnor och speciellt tonåringar här borta)  eller om kvinnor ska ha ett eget val över sin kropp, om unga tjejer ska få hjälp att skydda sig mot graviditet m.m så finns det ju fasen inget val tycker jag!! Dom ber dig helt enkelt välja efter dina egna personliga åsikter om saker som INTE har med politik eller landets framtid, utan snarare med religion att göra?!! Jag blir så irriterad på all denna skit! Reklam och ren hjärntvätt på tv är det också...Jäkla tur jag inte kan rösta!!!!!!

Sen undrar jag också...

Vad ska jag göra idag? :D Ska jag tvätta och tvätta fönster? Eller ska jag städa ur garderoben? Eller rent av bara städa huset?? Måste till posten idag också...

Som tillägg på den husfru frågan...Hur ska jag tillaga fläskfilén idag? Ska vi köra en grillning igen? Nåt bra tips på nåt nytt där?

Sen frågar jag mig också idag...Nä skojar bara :):)

Bode ligger bredvid utan att ge mig några svar på mina frågor...:D
Nä jag tror det får bli att tvätta lite utsidor av fönster nu innan det blir för varmt, sen får jag se om jag kör insidorna idag eller om jag gör nåt annat Husfru jobb :)

Nu ska jag i varje fall dricka upp min andra kopp kaffe och sen sätta lite fart här tror jag!!!

Ha en fin Onsdag (kväll)

2 kommentarer:

  1. Ja många undringar blir det ibland! :) Klart du skall be mannen om pengar för det som inte är mat!!!! Han måste ju se att du inte tjänar så mycke pengar att det kan räcka till annat också. Får hoppas du snart får lite mer jobb så du kan fylla på matkontot ivarje fall:) puss Mamsen

    SvaraRadera
  2. När man vaknar som ett frågetecken så får man ju ställa frågan till andra :D:D:D:D Ja vi får diskutera det hela ikväll tror jag :) Japp lite mer pengar in på matkontot behövs nog snart!! Puss

    SvaraRadera