lördag 29 september 2012

Lördag morgon...

Min hund gillar inte ändringar i rutiner...Det är INTE helg om Brad går upp och gör sig i ordning innan jag gått upp, det är definitivt INTE helg...!!!!!!!!!!!Nä då, är det vanlig dag och han ska ha sin promenad omgående!! Han slutar inte bråka med mig förrän jag sätter på mig skor och öppnar garage dörren :) I morse så kände jag mig helt igen korkad i näsan och hade behövt en halvtimme på soffan med en kopp kaffe - Nä det gick inte för sig!! Så jag proppade i mig lite meducin och tog på mig, 7.40 var vi i bilen på väg till Government building! I all ärlighets namn så är jag rätt tacksam för vildhunden, för jag mådde så mycket bättre efter vi börjat gå :) Vi var hemma igen vid strax före 9...Nu sitter jag och dricker kaffe och funderar på upplägget över dagen! Brad är på kurs och är väl troligtvis inte hemma förrän 17 tiden...Tänkte mig tvätta lite, fylla i en jobb ansökan åka till Walmart och fylla på medicin förrådet, tja så mycket mer blir det väl inte :)

Igår var jag på IKEA för att vara med att planera årets Julbord...Tänk att bli inbjuden till sånt :D Det var riktigt trevligt och jag fick ju shoppat lite innan, då jag inte ville bli fast i trafiken på vägen dit! Jag inhandlade 12 stycken vinglas ett Microvågsugns lock och en sån där rivare med olika storlek på riv resutlat :) allt som allt 16 dollar men sen gick jag in på Foodmarket...där blev det över 40 dollar :D Dom hade Prinskorv igen - wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Vi åt dom till middag igår och dom var jättegoda!! jag köpte två paket:) sen inhandlade jag lite choklad, dom har börjat med en mörk 70% - mamma har längtat efter choklad så tyckte det var bäst att passa på :) Ikeas Ballerina kex köpte jag ett par stycken av också plus choklad bollar :D:D:D:D:D Mmmmmmm Ska nog ta en nu ;)

Mötet var ganska intressant, träffade ordförande i Svenska klubben, dom har mest amerikaner med svenskt påbrå som medlemmar...där var också en svensk man, Torbjörn som här i USA heter Bryan :D  och hans fru som håller i svenska folkdans kurser :) Chris som chefar över restaurangen på Ikea - himla trevlig kille han också! Fast naturligtvis blev jag ju lurad...inte alls bara 1 möte utan ett gäng möten fram tills den 7/12....skit! :) Ja ja men det är ganska kul att få komma med åsikter och idéer när det är svenskt dom vill ha :D Fast nu måste jag väl gå på det jäkla julbordet också såklart....Skit! :D

Jag kom hem och fixade i ordning lite prinskorv och Makaroner till oss - sen somnade jag på soffan :D Det gjorde ju såklart Brad också men jag var helt slut - jäkla förkylning...

Idag blir det som sagt var ganska lugnt, Brad ska ju iväg på kurs imorgon bitti igen så lugn kväll hemma och tidig morgonpromenix igen :) Hoppas Linnéa och Nala vill komma med imorgon :D

Nu ska jag ta o slänga i en tvätt, äta lite, duscha och sen dra iväg till Walmart, kör ett pitstop på vägen hem hos Linda och :) Ganska härlig dag faktiskt :D

Ha en fin Lördag

Bilder från vår härliga morgon promenix :)



Jagar kaniner, tur dom är jäkligt mycket snabbare än Bode :)
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar